FC Den Bosch aan de sport smoothies ?

19 Mrt

Ik werd benaderd door Paul Eichelsheim “sportverzorger FC Den Bosch BVO-Jupiler League-ReHa boom-Conditie en Hersteltrainer” met de vraag of ik voor zijn site http://www.be-running.nl elke maand een sapje speciaal voor sporters / hardlopers wilde ontwikkelen. Daar moest ik niet lang over nadenken want Paul vertelde tussen neus en lippen door dat “zijn” prof voetballers wel wat extra gezondheid kunnen gebruiken. Wel even voor de duidelijkheid deze blog is

niet alleen voor voetballers want Paul geeft ook hardloopclinics in Wijchen met veel tips over hardlopen. En ook daar is er behoefte maar sport smoothies. Er mist alleen nog kennis. Ben jij dus ook een sporter dan zijn de sport smoothies absoluut een aanvulling. Ben jij echter helemaal geen sporter, deze smoothie is vooral ook erg lekker.

In deze blog (1 van de 3) gaan we sport smoothies maken en we beginnen met de;

Avocado. We willen als sporter voldoende koolhydraten binnen krijgen en avocado is hiervoor de uitgewezen vrucht voor. Avocado bevat namelijk lecithine, een essentiële voedingsstof die de zenuwprikkeloverdracht in de spieren regelt. Bovendien is de avocado vezel arm en irriteert het maagslijmvlies niet tijdens het rennen.

Zwarte besjes is vitamine C en verlaagt het gehalte vrije radicalen dat vrijkomt tijdens het sporten en vermindert dus ook de spierschade na het sporten.

Amandelmelk is erg nuttig vanwege de amandelen en voor iedereen die zijn / haar lichaam wil trainen. Amandelen bevatten een hoog percentage aan vitamine E maar het verlaagt ook de groei van gladde spiercellen, waardoor het helpt om aderverkalking te voorkomen.

almond-milk-TS-179333224

Boerenkool is overigens niet heel aanwezig in je smoothie dus probeer het maar gewoon. Boerenkool is namelijk een uitstekende bron van calcium. Hierbij komt nog dat de calcium uit boerenkool voor 50 procent wordt opgenomen door het lichaam – meer dan bij melk.

Banaan in dit sportdrankje bevat weer meerdere soorten- koolhydraten. De aanvoer van suikers is hierdoor gelijkmatig en energie wordt langzaam verdeeld over je lichaam. Zodoende kun je langdurig blijven presteren.

Avocado Sport Smoothie

untitled-8

Ingrediënten voor 1 groot glas;

  • 1/2 rijpe avocado, zonder pit
  • Handjevol zwarte bessen
  • Glas amandelmelk 
  • 3 grote verse bladeren boerenkool 
  • 1/2 rijpe banaan

Doe alle ingrediënten in een blender en mix tot je een romige smoothie krijgt. Je kunt deze smoothie zo’n uur tot anderhalf uur voordat je gaat sporten drinken of binnen een half uur na het sporten.  Optioneel; als je deze smoothie na het sporten neemt, doe er dan nog een schepje whey proteine bij of kies voor de natuurlijke proteine; hennepzaden.

Voor nog meer sport sapjes ga naar www.be-running.nl of blijf uiteraard onze blog volgen voor nog meer belangrijke basis ingrediënten die belangrijk zijn voor sporters.

Suc6, sport ze en-/ of geniet gewoon!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: