ZIN in…..een sport sapje?

5 Jul

Ik werd laatst gevraagd om voor gezonde sappen te zorgen tijdens een hardloopclinic van Run2day in samenwerking met Viva.

Ontzettend leuk dus heb hier dan ook volmondig JA opgezegd. Maar goed, welk sapje is hier het meest geschikt voor? Na niet zo lang wikken en wegen heb ik besloten! Juist omdat het om een hardloopevent gaat, heb ik gekozen voor ingredienten speciaal voor sporters. Als gezonde aanvulling, energie en voor spierherstel. Dit sapje zit reeds in ons assortiment en is uiteraard voor iedereen die hem lekker vindt en blijft een gezonde aanvulling. 

Maar goed, ik heb dus uiteindelijk gekozen voor ZIN. Dit sapje zit namelijk boordevol avocado, ananas en honing. Zeer belangrijke ingrediënten voor o.a. hardlopers. Waarom? 

Welnu…ananas helpt o.a. mee om gewrichten te ontlasten, pijn te verlichten en helpt mee aan de opbouw van spieren. Ananas heeft een kalmerende invloed op ons lichaam en op onze gewrichten en wordt vaak ingezet na een zware training om gespannen gewrichten te kalmeren Een goede aanvulling voor duursporters of mensen die moeite hebben met het lopen van langere afstanden.  Ananas bevatten bromelia’s, dit werkt ontstekingremmend. Het helpt o.a.  om gewrichten te ontlasten, het helpt pijn te verlichten en helpt mee tegen zwellingen en ontstekingen. Maar denk ook aan opbouw van gezonde botten.

Ananas is ook rijk aan mangaan, dit is een spoormineraal en is weer nodig voor het lichaam om bot en bindweefsel aan te maken.Tevens is ananas verzorgend voor onze spieren na een training. 

Ook avocado is te vinden in dit sapje omdat avocado een hoge dosis energie geeft en licht verteerbaar is. De snelle koolhydraten en eiwitten zorgen voor een snel herstel na het sporten. De aanwezige vit. C is juist voor sporters een belangrijke antioxidant. Het verlaagt namelijk het gehalte vrije radicalen die vrijkomen tijdens het sporten en vermindert ook nog eens de spierschade. 

Als laatste naast de sinaasappels, hebben wij honing verwerkt in het sapje ZIN. Honing wordt namelijk direct in het bloed opgenomen en geeft dan ook gelijk energie, hierdoor is ook honing een goede aanvulling voor na het sporten.   Honing bevat 17,2 % water, vruchtensuiker zoals fructose, druivensuiker (vandaar de energie) maar ook enzymen, vitaminen, mineralen, zuren en aminozuren. De suikers worden direct in het lichaam opgenomen, dus gevolg is een snelle energie waarde. Een heuse natuurlijke voedingsstof. Voor een klein zuurtje hebben we het afgemaakt met limoen.

Dus deze combinatie van herstel van spieren en gewrichten, energie en kalmeren lijkt ons in ieder geval het ideale sapje “in de vorm van een heuse vitamine shot” voor een gezonde aanvulling voor de die – hards van zaterdag 7  juli in het Vondelpark.

Rest mij nog iedereen veel succes te wensen en geniet van het sapje na afloop!

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: