Een terugblik op Taste 2012!

6 Jun

Toch nog even op de valreep! 4 dagen lang een culinaire happening in het Amstelpark! Voorbereidingen waren weer als voorheen, hectisch om te zo maar te zeggen. Sappen bereiden, altijd lastig in te schatten hoeveel er verkocht zal worden. Decoratiemateriaal, gaan we voor groen of gaan we voor …tsja! Uiteindelijk heeft onze stand een groene uitstraling gegeven door een mooie grasmat (jawel een echte), tarwegras-decoratie en natuurlijk mooie sappen. Oke, let’s do this!  

Dag 1, donderdag verliep naar grote ergernis door de regen, niet! Jammer zeg…resultaat: een leeg en nat Amstelpark.  Iedereen had zin in iets warms i.p.v. vitamines, toch wel begrijpelijk! Vrijdagavond verliep gelukkig wat beter en zaterdag was een topdag! Leuke reacties wederom en veel interesse in de slowjuicers en de tarwegras shots! Ik moet zeggen dat het mij opviel dat  er maar weinig mensen hadden gehoord van tarwegras, laat staan de shots hiervan of een slowjuicer. Wat erg jammer is gezien dit de sappen der sappen is, een gezondheidsbom! Maar ik denk dat we inmiddels velen hebben overtuigd op Taste ondanks de wat vieze smaak (mijn mening)! Aangezien wij weer eens de enige echte VERSE sappen stand waren, trokken we toch wel wat bekijks. Veel foto’s werden er gemaakt, visitekaartjes uitgedeeld en een tv opname gemaakt, allemaal leuke dingen!

Het publiek wat af kwam op Taste was anders dan voorheen, waar het vorig jaar nog veel ondernemers waren, viel mij op dat dit jaar het evenement veelal bezocht werden door toeristen, die afkwamen op “de smaak van Amsterda”. Veel proevers maar wel een onwijs gezellig publiek. Ook was er een extra stuk Amstelpark bijgekomen waardoor het nog groter dan voorheen was. Ik moet zeggen dat ik het vorig jaar een stuk knusser vond en meer tevreden was met mijn plek. Het stond allemaal te ver uit elkaar waardoor je echte drukte miste. Misschien is het ook een idee om volgend jaar de prijzen voor de kaarten wat lager te houden, of er een leuke aanbieding in te gooien maar goed zo waren er nog wel een aantal minpuntjes maar we kijken gewoon verder dan dat. 

Verder waren er net als vorig jaar veel mooie producten te vinden op de small Producers market, van heerlijke truffelproducten van Il Tartufo Di Massimo (mijn Italiaanse buurman) maar ook aan de overkant thee en koffie, wat wel erg gunstig was om warm te blijven/worden. Ook Marcus de oesterman van Zilt en Zalig was weer aanwezig, ik zou bijna niet meer zonder kunnen;) Maar ook de kaasbommen, ambachtelijke worst enlekker brood. Ook de appelmeisjes van Enzafruit kwamen regelmatig langs met heerlijke Jazz appeltjes. En laten we vooral niet vergeten, Caffe Toscanini te bedanken voor het avondeten. Toch weer blij met mijn contacten:) Heerlijk genoten van Venetiaanse hapjes en Arrosticini (spiesjes met lamvlees), Salsicca, en de huisgemaakte worstjes met scharrelvarken. Ook zeer bedankt voor de prachtige wijn.

Verder nog een speciale dank aan  The Butcher voor de gratis petite hamburgers en laten we ook Lutte en hotel chocolate niet vergeten voor de “ruilhandel” . Ook Coppert Cress bedankt voor het  tarwegras, hij was erg lekker. En Marko, we houden contact! Voor al de mooie producten en producenten die ik ben vergeten, zonder jullie geen Taste. Mag best eens gezegd worden.  

Dus al met al was het een leuk event! Ja zeer jammer van het weer! Maar goed, laten we het positief inzien en achteruit blikken op 4 dagen stress…eh ik bedoel, 4 dagen genieten;) Taste bedankt en ook alle (twitter) bezoekers, leuk dat jullie de moeite hebben genomen om even langs te komen. 

Tot de volgende keer.

Geef een reactie

