“Levend sap”

31 Mrt

We gaan het vandaag eens hebben over  “levende sappen”.  NIEUW, TRENDY, HOT, GEZOND, DUURZAAM, VERANTWOORD…ik kan nog wel even doorgaan maar ga het jullie eens uitleggen.

Ik heb het over de “levende” sappen van een slowjuicer! Tuurlijk wist ik al dat deze bestond maar goed, nu is het moment om echt over te gaan! Onze sappen zullen in de toekomst alleen nog maar worden bereid met slowjuicers. Waarom ik er zo enthousiast over ben? Welnu..

Het geheim namelijk van het maken van een hoge kwaliteit, ‘levend’ sap schuilt in de manier waarop het geperst wordt. Omdat Thailand ooit mijn woonplaats is geweest ben ik uiteraard helemaal geïnteresseerd, het is namelijk een manier van persen welke in Thailand is ontstaan. Al heb ik ze toen niet gezien maar goed dat zal nu wel zo zijn:)

Door het sap op een langzame snelheid te persen en van het pulp te onderscheiden, blijven veruit de meeste smaak, vitamines, mineralen en enzymen behouden. Een slowjuicer past namelijk malende en persende handelingen toe op groenten en fruit, waardoor enzymen en voedingsstoffen behouden blijven. Vergelijk het met het koud persen van olijfolie of het malen door een gebit. Het resultaat is dus “levend sap”

Met een slowjuicer bereik je dus onvergelijkbare kwaliteit, meer sap (wat voor ons uiteraard ook heel belangrijk is) maar ook het behoud van alle vitamines in het sap.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar een normale blender, die roteren op hoge snelheid in een kan het fruit fijn. Dit is “echter” wel de methode voor zacht fruit zoals mango, aardbeien en banaan om maar iets te noemen. Wat ik ook nog als een groot voordeel zie en niet geheel onbelangrijk vind …is dat het apparaat ook nog eens milieuvriendelijke werkt. Omdat de juicer het sap tot de laatste druppel uit groenten en fruit perst, is het ook nog zeer economisch en genereert een minimaal aan hoeveelheid afval.

Ook als ik bij het puntje uitkom van tarwegras, dan is dit apparaat natuurlijk het pareltje onder de machines! Binnenkort gaan wij er een heerlijk groen sapje van maken o.a. met tarwegras. (in onze volgende blog gaan we het er eens uitgebreid over hebben) Houd ons in de gaten zodat je eens kunt komen proeven en hoe zo’n juicer werkt, ik weet namelijk zeker dat jij (als sapliefhebber) dit zeker interessant zult vinden. 

Want het is zo dat als je eenmaal hebt besloten om sappen een vast onderdeel te laten maken van je dagelijkse voeding, wat een hele verstandige keuze zou ik zeggen:), zul je al snel resultaten boeken want je zou er beter van kunnen slapen, minder last van hoofdpijnen, stoelgang zal verbeteren en dan hebben we het nog niet eens over al die hernieuwde energie:)

Schrijf je alvast in voor de blog en wij houden je op de hoogte wanneer je kunt komen proeven en …….bewonderen:) Bron: www.slowjuicer.nl

Geef een reactie

