Tips voor gezonde Paasdagen!

14 Mrt

De paasdagen staan weer voor de deur dus dat betekend uitgebreid ontbijten, lunches en brunches en…heel veel chocolade. Maar met de lente en zomer in aantocht is dit misschien wel een goed moment om de paasdagen eens gezond aan te pakken? Ik ben voor en ga je gewoon wat ideeën geven.

Balans is het key woord van deze paasblog. Hoe gaan we echter balans toepassen met de Paasdagen? We beginnen met het zuiveren van ons lichaam, hoe doen we dit? Drink veel groene thee en water tussendoor, dat zuivert. Maar denk ook aan vers fruit en verse groenten. Let op je suikergehalte en beperk je hierin. Dus af en toe even nee zeggen tegen weer een paaseitje gevuld met praline en karamel…is ECHT heel sterk van je:)

Haal gezonde producten in huis i.p.v. al dat voorverpakte en kant-en-klare troep die je in de supermarkten ziet. Maak eens eens een gezonde salade en koop en snijd het vers. Als je toch aan het shoppen bent naar verse groenten, sla dan het fruit niet over want daar gaan we straks een lekkere shake van maken. Gewoon als tussendoor, of als aanvulling op het ontbijt, lunch of brunch!

Vervang ook eens die eeuwige vette croissantjes voor heerlijke gezonde broodjes, wees creatief en maak er iets gezonds van. Denk hierbij aan rucola, avocado, tomaten,  gegrilde groenten zoals de aubergine etc. en eigenlijk om het helemaal af te maken, maak of “beter nog”…bestel een echt vers sapje voor het hele gezin bij het ontbijt, lunch of brunch! www.sapas.net. Wij geven namelijk speciaal voor de Paasdagen een korting van maar liefst 15% op een 2 liter fles! Als je voor zaterdag besteld, wordt dit automatisch verrekend!

Ga je naar je familie of wil je je partner eens verrassen met een heerlijk, gezond en kleurrijk sapje voor bij de Paasbrunch, dit is een mooie gelegenheid. Wil jij zelf met de eer strijken, dat mag voor deze keer:) Zeg gewoon dat je hem zelf gemaakt hebt, succes gegarandeerd:)

En nog een idee, vervang  de bubbels eens voor een gezonde shake. Misschien hoort alcohol er wel bij maar waarom zou je altijd hetzelfde doen, verander en begin deze paasdagen dus eens echt gezond!

Wil je dan toch perse aan de bubbels…zet er dan een hele grote kan water bij. En een leuke tip, maak je eigen ijsblokjes en doe er een vers muntblaadje in of een klein schijfje limoen. In de diepvries en je hebt wel hele leuke ijsblokjes om het wat feestelijker te maken voor in je waterkan. Dat het dan ook nog lekker fris smaakt, dat is alleen nog meer redenen om nog meer water tussendoor te drinken.

En ja daar gaan we weer, net als bij alle feestdagen is het belangrijk dat je beweegt. (kan het niet vaak genoeg zeggen) Ben je niet sportief, een half uurtje fietsen of wandelen is ook goed. Doe in ieder geval iets!

Tot slot geef ik nog een paassapje weg om de paastafel helemaal compleet te maken. Staat vrolijk, is gezond en bovendien lekker. Hier gaan we:

1 mango, aardbeien (je ziet ze namelijk weer:), fijn geraspte schil en sap van een limoen of citroen, honing, 1 dl. magere yoghurt, soja melk, karnemelk of kokosmelk.

Alles in de blender en je hebt een heerlijk vrolijk oranje sapje, decoreer met een schijfje limoen, mango of aardbei, strooi er wat schil over van de limoen of citroen en of wat kokosrasp en staat dat nou niet feestelijk?

Fijne & gezonde paasdagen alvast:)

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: