In 5 stappen de perfecte eiwitshake

10 Mrt

Na onze uitvoerige blog over welk eiwit je nodig hebt, gaan we hem nu dan echt maken! We gaan eiwitshakes behandelen om af te vallen want we weten nu dat eiwitten de vetverbranding stimuleert.

Wie niet echt een dieet wil gaan volgen met eiwitshakes maar die wel op gewicht willen blijven kan ik adviseren om het ontbijt te vervangen door een eiwitshake. De vetverbranding wordt extra gestimuleerd gedurende je dag. Bovendien is het makkelijk te bereiden. Ook zou je het ontbijt eens kunnen vervangen door een eiwitshake als lunch te gebruken.Nu dit verteld te hebben gaan we beginnen:

Stap 1.

We nemen een eetlepel / schepje whey poeder, wel de juiste he!!

Stap 2.

Gebruik als vloeistof magere melk / halfvolle melk anders is het weer te vet voor je. Je kunt ook water of sojamelk gebruiken. Waarom vetarm? Het gebruik van vetarme vloeistoffen is nodig om vet toe voer te beperken. Soja melk zorgt ook voor extra proteïnen die goed worden opgenomen. Dus het beste advies hierin is om toch als vloeistof Soja melk te gebruiken.

Stap 3.

Je wilt natuurlijk ook dat het goed smaakt. Eiwit smaakt niet echt aangenaam namelijk. Gebruik daarom ook voor je gezondheid extra vitamines en mineralen in je shake. Dus hier doelen we op vers fruit, we willen immers geen gebruik maken van snel werkende koolhydraten die onze suikerstofwisseling in de war brengen. Dus vers fruit- en groente sappen of eventueel diepvries fruit. Neem bijvoorbeeld, aardbeien, bosbessen, bananen etc. wat je maar lekker vindt.

Nog wel even belangrijk!! Let er echter wel op dat je je lever niet teveel belast met de shakes. Zo is het ook erg belangrijk om voldoende vitamine b6 en zink binnen te krijgen. Maar waar zitten die nou in? Ik help je even op weg, denk bijvoorbeeld aan vlees, vis, groene groenten, aardappelen, volkoren producten, peulvruchten en ei. Let ook op zinkgehalte, deze vind je o.a. in havermout, lijnzaad, pompoenzaden, zonnebloempitten, sesamzaad, tarwezemelen, gekookt eieren en kaas. Je kunt afwisselend deze ingredienten toevoegen aan je shake maar je kunt ook gewoon beter op je voeding letten. Voor degene die het niet echt zien zitten om de shake te mixen met bijvoorbeeld vis want ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je dit een afschuwelijk idee vindt, zou ik mij gewoon lekker beperken tot fruit en groenten.

Stap 4

Let er op dat je shake 27-30 g. eiwit bevatten. Meestal is dit 1 schepje (Wey poeder) . Dit meng je met zo’n 200 ml. vocht, dus zuivel, vers fruitsap of groentesap. Wil je juist extra eiwitten uit het vocht aanbrengen, dan gebruik je geen water, fruit of groentesap.

Voor de aanvoer van vezels, vitaminen en mineralen gebruik je dus vers fruit of een portie verse groenten per shake. Moet de shake ook als maaltijdvervanger dienen, dan kan je er weer tarwezemelen, havermout en zelfs kwark aan toevoegen om het verzadigingsgevoel te verhogen zodat je ook minder trek krijgt gedurende de dag.

Stap 5.

Al deze ingredienten meng je in een blender met elkaar. Wat jij lekker vind, je weet in ieder geval nu de hoeveelheden. Gelijk opdrinken en er ook van genieten niet te vergeten:)

Suc6!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: