Sappenproeverij verslag…

3 mrt

Uiteraard hebben wij een kort verslag gemaakt over onze sappenproeverij van vrijdag 2 maart 2012 in Café Milo in Amsterdam. De eerste echte gezonde sappenproeverij in Amsterdam, originaliteit en gezondheid staan eens voorop deze vrijdagmiddag!

De dag begon al vrij vroeg voor ons, sappen bereiden voor de proeverij. In de mooie keuken van La Cucina del Sole waar ik op de voet werd gevolgd door Joost Veldman van http://www.doejedroombaan.nl. Tijdens het bereiden van de sappen werd ik uitgebreid geïnterviewd door Joost en wat is er nou leuker om vol passie te vertellen over datgene wat je het liefst doet? Al had ik een vrij redelijke en goede planning voor deze dag, toch werd het haastwerk op het einde. Door het vertellen o.a. over hoe het bedrijf tot stand is gekomen, de passie voor gezondheid en mooie producten had het gevolg dat ik de tijd een klein beetje vergat:)

Daarna op naar Cafe Milo, Linneasstraat 71 te Amsterdam waar een team van Lifestyle Studenten uit Tilburg mij bij zouden staan voor hulp bij de proeverij. Aangezien de boel dus wat uitliep was ik dan ook dolblij met deze hulp. Een waar talent ook in het opzetten van decoratiemateriaal (zo ook bij Taste of Amsterdam 2011) en als hulp bij het inschenken van de sapjes. Op die manier kon ik mij tenminste helemaal focussen op mijn gasten en de reacties peilen.

Ik kan toch wel met enige trots vermelden dat de reacties allemaal prachtig waren (wat ik stiekem ook wel had verwacht). De sapjes werden geschonken in kleine wodka-glaasjes die Café Milo ter beschikking stelde. Het leek net een shot alcohol terwijl er geen druppel in zat! Hoe leuk! Het personeel van café Milo was super behulpzaam en zorgden dat wat ik wilde, snel gefikst werd. Water voor tijdens de proeverij, glaasjes, een “champagne” koeler en uiteraard hebben zij de ruimte aan mijn beschikbaar gesteld.Prachtige locatie ook met retro-Italiaanse design met jaren sixies elementen. Ze zitten precies op het hoekje van de linneasstraat 71  tegenover het Oosterpark. Met een klein groepje hebben wij de succesvolle avond afgesloten met een lekker etentje. Dus ook voor een hapje zou ik Café Milo zeker aanrader, heerlijke en mooie gerechten, goede service en leuk personeel.

Uiteraard heb ik een kleine presentatie gehouden maar helaas was het erg rumoerig in het cafe waardoor ik er bijna niet boven uit kwam met mijn zachte stem. Maar goed, de smaak moet zijn werk natuurlijk doen en dat spreekt gelukkig voor zich zelf.

Ook de dames van Cateringbedrijf Peperkers hadden heerlijke hapjes bereid mmm…helemaal lekker en bio. Ook hebben zij gezorgd voor een klein presentje voor in de Goodiebag. Dirk Jan Polak van FruityFriends heeft ook nog een korte presentatie gehouden over zijn heerlijke lepelfruit en ook daar kan men thuis nog even lekker van genieten.Mijn dank is zeer groot voor hun aanwezigheid en input!

De gasten welke waren uitgenodigd hadden in principe allemaal affiniteit voor mooie producten en laat dit nou net de bedoeling zijn. Zo hadden we een eigenaresse van een sportwinkel, een ex-makelaar met grote liefde voor passie en smaken, een  horecatrainer met nuttige tips maar ook iemand met een eigen webwinkel http://www.uiteigenstreek.nl, een ondernemerscommunity uit Amsterdam oost, een personal coach welke tot mijn vreugde veel wist over o.a. sportdrankjes wat natuurlijk een prachtige aanvulling is op mijn kennis qua sapjes bereiden en de werking van groente en fruit op ons lichaam. Ook een groente- en fruitleverancier was aanwezig en zelfs gasten helemaal uit Oosterhuis dus al met al ben ik erg blij dat ze de moeite hebben genomen om bij deze sappenproeverij aanwezig te zijn. Een hoop nieuwe ideeën maar ook suggesties voor andere proeverij, kritiekpunten en uiteraard goede reacties. Dit is nou precies wat wij wilden bereiken met de proeverij.

Er zijn ook zeer zeker verbeterpunten aangezien dit de eerste try-out was van een sappenproeverij (gelukkig geen verbeterpunten als het gaat om de smaken:) Heel veel leuke en nieuwe ideeën, mooie reacties op de diverse smaakexplosies dus hierbij sluit ik af met de laatste woorden…zeker voor herhaling vatbaar! Who is next? :)

Dank jullie wel allemaal!

Deze slideshow vereist JavaScript.

2 Reacties to “Sappenproeverij verslag…”

  1. fam van dijk maart 3, 2012 bij 13:26 #

    leuke presentatie en een goed verhaal.
    trouwens het cafe milo is een mooie locatie
    we zijn op de hoogte van de smaak ,
    lekker en gezond

Plaats een reactie