Het wondermiddel bij griep, Cat’s Claw

16 Jun

Vandaag gaan we het hebben over een kruid, Cat’s claw wel te verstaan!

cats-claw-poeder_1

Sinds twee weken kamp ik met een vervelende peesontsteking in mijn pols, wellicht door het tillen van zware kratten perssinaasappelen. Omdat ik geen zware medicijnen wil, wil ik het dus proberen op een natuurlijke wijze op te lossen. Zo kwam ik na mijn bezoek aan Energieregie in Amsterdam in aanraking met organische Cat’s Claw!

IMG_1164

Dus ik ben mij hierin eens gaan verdiepen want wat is Cat’s Claw eigenlijk? Weet jij het….? Vast niet. Dus hier gaan we;

Om te beginnen is Cat’s Claw of kattenklauw een houtige klimplant, uit het regenwoud van Peru. De naam heeft deze plant te danken aan de hoekige doornen die de gelijkenis vertonen met de klauwen van een kat. De alkaloïden in Cats Claw hebben invloed als antioxidant; ze houden de cellen gezond en ondersteunen het lichaamseigen immuunsysteem. Het extract van deze plant heeft dus een gunstige invloed bij verschillende aandoeningen.  Het bevordert o.a. het afweersysteem en heeft een positieve invloed op de gewrichten (ah..). Cats Claw wordt al honderden jaren gebruikt voor onze weerstand.

cats-claw (1)

Hoe dat zo? De alkaloïden rhyncophylline, hirsutine en mitraphylline in dit “plantje” ;)  Het alkaloïde isopteropodine stimuleert de witte bloedcellen van ons afweersysteem om schadelijke bacteriën en lichaamsvreemde stoffen te vernietigen. De quinovinezuur glycosiden uit Cat’s Claw stimuleren ons afweersysteem tegen virussen. Diezelfde glycosiden, samen met bèta-sitosterol kunnen de gevolgen van een ontstekingsreactie verzachten.

pic-252771410-272046

Wanneer neem je Cat’s Claw? Als je last hebt van steeds terugkerende bacteriële of virale infecties die je afweersysteem ondermijnen. Pijn aan je maag, darmen, gewrichten, geslachtsorganen of nieren. Hoge bloeddruk, trombose en acne. Tot zover de korte uitleg over dit wonderplantje.

Ik ben in ieder geval overtuigd en gebruik het regelmatig. Gewoon om mijn weerstand op te bouwen en eventuele ontstekingen op te heffen. Doe een schepje in je smoothie, kan met elke combinatie trouwens. Cat’s Claw is wat bitter maar als je deze in je smoothie doet, proef je er niets van.

images

Tip; neem wel biologische en deze zijn in de natuurlijk winkels te koop. Even in huis halen tegen de griep.

Geef een reactie

